Sista dagen i surfarnas paradis!

... Vilket (märkligt nog?) innehåller alla typer av människor utom just surfare....

Surfers Paradise, Australien 22.11.2014
 
Stranden är fantastisk och oändlig. Vågorna är höga och vattnet är ganska kallt - vi väljer att säga uppfriskande... (Skitkallt, jag dör om jag måste ligga i längre än två minuter) Men det är askul att hoppa i vågorna och se hur långt strömmen lyckats dra en innan man kommer upp på fötter igen! 
 
Men vi har haft en pool vi kan fly till när vi lessnat på det kalla havsvattnet... Däremot har våra kvällsdopp flera gånger blivit störda av de största fladdermöss som finns! Jag vet inte riktigt vad de får ut av att härja runt över just våra huvuden men jag gillar det INTE! Jag vet att de inte är farliga (Tommy har berättat det för mig tre miljoner gånger senaste dagarna) MEN de är ju gigantiska, flygande MONSTER! En hade en vingbredd som var minst lika lång som jag om inte längre! (Skojar tyvärr inte!!) 
Surfers Paradise, Australien 18.11.2014
Imorgon hoppar vi på bussen söderut och tar oss ner till Byron Bay!


Kommentarer
Postat av: marina

Fladdermössen låter ju inte allt för roliga.

2014-11-22 @ 12:50:59
URL: http://marinapalme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: