Ett stycke höst och tidig nyårsplanering.

Har spenderat denna eftermiddag på balkongen med en kopp te och väntat på att tvätten ska bli klar. Fy fasiken vad jag är glad att jag inte är född på den tiden då en fick stå med tvättbräda och med krum rygg ihärdigt gnugga skiten ur kläderna tills knogarna var illröda av det iskalla vattnet. 
 
Jag spenderar istället tiden med att surfa på mitt favorit surfobjekt: flygbiljetter. Tydligen är priserna jävligt svajiga just nu, här om dagen kostade det 3.000 kronor att flyga från Fiji till Hawaii strax efter nyår, nu är priset på samma sida uppe i närmre 16.000 kronor, med mellanlandningar över halva jordklotet. Nadi-Brisbane-Melbourne-Vancouver-L.A-Honolulu jag höll på att sätta teet i halsen. Att flyga raka vägen till L.A var fortfarande ganska dyrt 7.500 per person men att flyga till Cancun i Mexiko med en mellanlandning i just L.A och en i Toronto kostade bara 2.500. Alltså va? De där automatiska sökroboterna borde få sparken! Av erfarenhet vet jag att priserna kan ligga på något helt annat imorgon, så det blir väl inga inköp idag. Som det ser ut nu får vi spendera nyår på Fiji, värre kunde det ju vara. Hur vi ska ta oss därifrån är ännu en gåta men det löser sig, det gör det nämligen ALLTID! :) 
Bilden är tagen på Koh phi phi i Thailand Maj 2011


Kommentarer
Postat av: Katta

Så himla fin bild!

Svar: Åh Tack! :D
rosajosefina

2014-09-09 @ 18:44:47
URL: http://shettisdrottning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: