Aloha!

Så gick solen ned över Fiji och upp över Hawaii!
 
20 minuter i fyra landade vårt plan, mannen tvärsöver mittgången på planet hade snarkat högt och ljudligt exakt hela vägen från Samoa så mina nerver var på helspänn kan vi ju lugnt säga! Jag har blivit allergisk mot snarkare, det är det värsta ljudet jag vet numera! Hela flygplatsen var stängd och shutteln gick inte förrän vid sex, väl framme så kunde vi i alla fall lämna väskorna innan vi gick till ett starbuck's från vilket vi kunde se soluppgången (typ, vi såg stranden i soluppgången i alla fall) Det här med å dygna har jag blivit alldeles för gammal för, det är ju jobbigt ju! Men helt klart värt det för vi är i Hawaii!!!! Och det är awesome, mycket bättre än vi någonsin vågat hoppats på! 
12/1 2015 Honolulu Hawaii, USA 
Igår tog vi en hike upp på toppen av Diamond Head för att se utsikten, det var helt otroligt! När vi tagit oss till Vulkanen så började jag fundera över ifall den var aktiv eller inte - annars är det ju ingen sport att klättra på en vulkan liksom! Tommy bara skrattade åt mig och frågade om jag tyckte den verkade aktiv. Jag svarade att det kan jag ju inte veta här nerifrån! Han poängterade då att vi stod mitt i kratern... Jag kände mig så himla smart just då! IG i vulkankunskap...
11/1 2015 Waikiki beach Honolulu Hawaii, USA
Imorgon ska vi åka till North Shore och titta på sköldpaddor (förhoppningsvis!) Vi träffade en kvinna som är från Hawaii men bott i Alaska under nästan hela sitt liv men är tillbaka nu, hon berättade att knölvalarna just simmat ned därifrån för att kalva här så vi håller utkik efter valbebisar som besatta nu... haha! Och idag ska vi se om vi kan hyra varsin cykel och en surfbräda för att sedan ge oss ut och jaga några vågor. Asså livet hörrni! J'adore! 

12/1 2015 Diamond Head Hawaii, USA


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hoppas ni ser både sköldpaddor och valar - du vet att mammorna är med bebisarna, va?? 😉

Svar: Haha! Ja, det hoppas jag verkligen! :D
rosajosefina

2015-01-13 @ 22:01:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: