En knölval och en filmstjärna!

 
...Vi har med andra ord haft fullt upp sedan Fijitime tog sin lata hand ifrån oss!
18/1-2015 Waikiki Hawaii, USA
Först ut är Knölvalen, som hoppade glatt vid North ShoreOahu, tyvärr såg vi inga sköldpaddor men vi håller hoppet uppe inför Mexikos vatten och känner oss ändå väldigt nöjda med knölvalar! Vi stod och klickade som två flippernördar på våra mobiltelefoner men tro inte att dessa grandiosa djur ville fastna på bild för det! Det finns en riktigt grynig bild där ett plask kan anas och gör upplevelsen en enorm orättvisa så den fick sparken och får inte vara med längre!
 XXX
Efter en hektisk och underbar vecka på Oahu som bestod av pubcrawl med amerikanska militärer som berättade de mest bisarra historier, utflykter runt ön och snorkling bar det av mot det amerikanska fastlandet och änglarnas berömda tillhåll: L.A!
Jag fick äntligen min hett efterlängtade SUSHI!
21/1-2015 Hollywood Los Angeles, USA
Framme på LAX hoppade vi på en flygbuss, precis som vi hade fått beskrivet för oss och sedan skulle vi byta till tunnelbanan (Ingen av oss hade en aning om att det fanns en sådan i L.A) Men vafan, hur svårt ska det vara? Well... Ibland är livet på en pinne lite jobbigare än andra dagar, speciellt mitt i natten i en tunnelbanevagn i Downtown Los Angeles... Jag vet att det säkert har tjatats om förut men vårt första möte med denna stad var som att kliva rakt in i en film, men tyvärr inte en rosaskimrande romantisk variant utan mer åt gangsterhållet, mer best-case-scenario-bli-rånade-på-allt-vi-äger-och-har, worst-case-scenario-ska-vi-inte-ens-gå-in-på... Med andra ord: HEEEELA vagnen stirrade på oss, och jag behöver väl inte ens nämna att det inte var på ett varmt, nyfiket och välkomnande sätt... så vi gav upp och sprang i panik med våra alldeles, vid det här laget alldeles för tunga väskor (ja, jag är en shopping-galen kvinna) ut ur tåget strax innan dörrarna gick igen för att istället ta en taxi till Hollywood!
20/1-2015 Hollywood boulevard Los Angeles, USA
21/1 2015 Chinese Theatre Hollywood, USA
Efter en god natts sömn gav vi oss ut i den gigantiska staden på nytt, det krävdes inte mycket för att jag skulle falla lika snabbt som en sprattlande elefant i kvicksand för denna förföriska metropol, oj vad jag blev kär! Det enda jag kunnat tänka på sen vi åkt därifrån är hur snabbt jag kan komma tillbaka igen... (!!!!)
 
Våra dagar i Los Angeles var inte många men väldigt fullspäckade, vi har åkt kors och tvärs för att hinna insupa så mycket som möjligt av den! Från Beverly Hills till Downtown, Hollywood och Santa Monica och det är inte helt lätt att välja ut någon favorit men jag måste nog nämna Brentwood lite extra... Vi gjorde ett besök vid Marilyn Monroe's grav och promenerad mellan Venice pier och Santa Monica's vilket var aningen längre än vi trodde, alltså det där med oss och avstånd kan ju diskuteras...
 
20/1 2015 Santa Monica Pier, Los Angeles USA
20/1-2015 Santa Monica Pier Los Angeles, USA

Sista dagen gjorde vi ett besök på Madame Tussaud's för att vi hade kommit över gratisbiljetter och båda velat gå sen vi var små, så vi knallade iväg in bland kändisarna i vaxdocksform, nämnde jag att vi såg den fruktansvärt dåliga skräckfilmen House of Wax för inte så länge sedan? Det var lite obehagligt i början för dockarna var utspridda i det första rummet vi kom in i och det tog en liten stund att urskilja vilka som var dockor och vilka som var levande människor... haha! Men vi vande oss snabbt och roade oss med att ta roliga bilder som jag kommer förpesta bloggen med (om jag hittar en internetuppkoppling som inte retar sönder mitt tålamod)
21/1-2015 Madame Tussaud's Hollywood, USA
När dagen var till ända och vi med sorg i sinnet var tvugna att bege oss ut till flygplatsen igen gav oss stan ett fantastiskt avsked i form av den livs levande Johnny Depp och inte bara en gammal, vaxig variant eller någon i look-alike form som ränner Hollywood Boulevard upp och ned dagarna i ända utan den RIKTIGA! (Mitt tonårs-jag hade väl antagligen dött av lycka) Men den lite mer mogna varianten av mig själv skrek faktiskt inte alls (snorkeln var ju nerpackad) utan behöll lugnet och snäppte lite bilder istället (åter igen flippernördsfingrar över hela smarphonens skärm hrm! Ja, även jag blev lite starstrucked) Men jag tänker inte rubba in det mer i alla era söta ansikten, bildbevisen på Facebook och Instagram får räcka för denna gång!
 
Nu är det dags för oss att ramla ned till restaurangen för en taco och en(?) margaritha! Ja, vi är alltså i Mexico men det tar vi nästa gång. Puss på er!


Kommentarer
Postat av: Anonym

och fortsättningsvis så skriver du så himla bea och det är sjukt

2015-01-27 @ 20:57:35
Postat av: Anonym

och fortsättningsvis så skriver du så himla bea och det är sjukt

2015-01-27 @ 20:57:37
Postat av: Anonym

Kul att läsa. Bea = bra! Jag skrattar alltid högt när jag läser!

2015-01-27 @ 21:01:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: