THE beach!

Igår var vi ute på havet igen, men denna gång under lite mer sjövettiga förhållanden...
 
Vi hade en underbar dag med cliffjumping, apsafari och fantastisk snorkling. Vi såg massa märkliga fiskar och växter men våra favoriter var nog de svarta clownfiskarna. När vi kom upp i båten igen fick vi höra att någon sett en haj, jag tror vi båda kände att det var lite skönt att vi inte sett den,även om den inte var farlig så hade i varje fall jag blivit lite rädd ändå... jag undrar om man kan skrika i en snorkel? 

Maya bay Phi Phi Ley, Thailand 07.11.2014
Sen åkte vi till maya bay, the beach-stranden, den var mycket mindre än jag kom ihåg den trots lågvatten. Men vi badade lite och promenerade runt på stranden. Sen såg vi solnedgången från båten innan dagens bästa upplevelse: Nattbada med självlysande plankton. Det var helt sjukt häftigt!! När man hoppar i vattnet är det helt svart men när man rör sig börjar planktonen att lysa, det är som att ens händer och fötter glittrar. Det var sååå vackert!! 

Solnedgång utanför Phi Phi Ley, Thailand 06.11.2014


Det var både fullmåne och ett firande av en högtid där man gör små blomkorgar som man tänder ett ljus i för att sedan skicka iväg ut på havet, lägger man en bit av sin nagel och klipper av lite hår sägs det att all olycka och otur seglar iväg med den lilla blombåten. Det var fullt av folk nere i hamnen och havet var fullt av små blomiga farkoster som guppade iväg i mörkret. Himlen fylldes av fyrverkerier och risballonger, det var verkligen en magisk kväll. Behöver jag säga att vi dansade hela natten lång ända till himlen rodnande skvallrade om solens återkomst.
 


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Åh självlysande plankton som i filmen Sagon om Pi!!
JAG VILL OCKSÅ BADA I SJÄLVLYSANDE PLANKTON

2014-11-08 @ 10:09:35
Postat av: Mamma

Världens bästa resenärer! Vill bara önska er en trevlig resa till Brisbane om vi inte hinner höras innan. Linnéa och jag åker till London den 20:e och är där 3 nätter. Ska bli skitkul! Älskar min fina Fina! Å Tommy förstås :-) Pussar å kramar. Hör av er när ni är framme om inte förr.

2014-11-12 @ 00:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: