Kulturchock- kulturkrock

Äntligen har jag fått tillbaka mitt hem!! Jag kan andas och fokusera på mitt eget liv igen!! 
 
Men jag måste säga att det var väldigt kul att sightseeinga i Stockholm, det är något speciellt att leka turist i sin egen stad. Den är ju väldigt vacker och både i fredags och i lördags hade vi ett fantastiskt väder! 
 
Alla mina Stockholmstips gick dock inte hem alls... så min plan jag lagt upp för helgen gick ganska mycket om intet men jag sparar den till nästa gång någon kommer hit och hälsar på, någon som kanske förtjänar den bättre! 
Stockholm Juni 2014

Topp 10 Sightseeing: 
Gamla Stan:
Stadshuset
Skansen
Vasamuseet
Södermalm:
(Mariaberget, Nytorget, Mosebacke, Loppis i Hornstull)
Medeltidsmuseet
Utsikten från Västerbron
Stockholms slott
Paraden när de byter Högvakten vid Slottet
City
(Kungsträdgården, Sergels Torg, Fika på taket till Kulturhuset, Hötorget och hötorgshallen, Promenera Drottninggatan mot Vasastan och läs Strindbergscitaten i gatan och avsluta i Blå Tornet på Strindbergsmuseet)
 
 

 Skansen, Stockholm Juli2012

Finns det tid över, åk ut till Waxholm med en av de äldre båtarna, eller till Drottningholms slott. 
Naturhistoriska museet och Cosmoniva, Fotografiska och Moderna museet rekomenderas även de varmt!
Skit i Nobelmuseet, det är pyttelitet och JÄTTEtråkigt!! 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: