Tar ut min hemlängtan i förskott

Nedmontering av mitt hem

Jag både älskar och avskyr sista tiden innan en långresa, det är så himla mycket som ska tänkas på, när jag och T har flyttat ut så kommer det kännas så mycket bättre. Nu vill vi mest bara suga ut de sista dagarna hemma för att säga hej då till vår underbara lägenhet. Men det är så mycket att göra hemma så det finns nästan ingen tid till att njuta och mysa och när vi väl tar oss tid för det så får jag bara dåligt samvete...
 
Jag tror att tiden än så länge är på vår sida. En vecka innan utflytt och jag har redan hunnit packa massa idag under förmiddagen, det gäller bara att allting hamnar på rätt plats annars blir det ett helvete sen att rota fram det igen. Fyra högar ligger nu och skräpar i vardagsrummet: USA, JordenRunt, Slänga och Vinden.
 
Men jag börjar se ljuset i slutet av tunneln! Det är verkligen ett heltidsjobb det här, jag hade aldrig klarat av skolan samtidigt som jag hade tänkt. Jag trodde att jag skulle hinna plugga heltid bredvid detta och ändå är jag redan lite orolig för att inte hinna med i tid. 
 
En vecka till Utflytt, Två veckor till USA och Tre veckor till JordenRunt.

Saõ Paulo, Brasilien Januari 2013
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: